Vi søger en sekretær som er regnskabskyndig, fagligt dygtig, selvstændig og ansvarsbevidst, kan holde mange bolde i luften på samme tid, er loyal og god til at samarbejde.
Vi tilbyder et spændende arbejde i et godt arbejdsmiljø med mange samarbejdspartnere, fleksibilitet og løbende kompetenceudvikling.
Arbejdsopgaver:
- Økonomi internt og eksternt.
- Bogholder for provstiudvalgskassen.
- Forberedelse af provstiudvalgets behandling af menighedsrådenes budgetter, kvartals- og årsregnskaber.
- Forberedelse af materiale til budgetsamråd, herunder medvirke til at udarbejde oversigter, statistikker og oplæg.
- Udarbejdelse af dagsorden til provstiudvalgsmøder, referent på mødet samt efterfølgende sagsbehandling.
- Korrespondance, sagsbehandling og elektronisk journalisering.
- Sekretær for provst og provstiudvalg.
- Deltagelse i provstesyn og ajourføring af synsprotokoller.
- Sparringspartner for provst og provstiudvalgsformand om udvikling af provstiets opgaver og styring af årshjul.
- Forberedelse, afvikling og opfølgning af andre møder for provsten.
- Rådgivning af menighedsråd og præster.
- Behandling af præsters ansøgning om ferie og befordringsgodtgørelse.
Vi søger en sekretær, som:
- Har en solid tal- og regnskabsforståelse og kan arbejde proaktivt med økonomi.
- Finder det spændende at sparre med provsten om provstiets kirkelige og fælles anliggender.
- Kan arbejde selvstændigt og i team med provsten, struktureret og tage initiativer.
- Kan håndtere mange forskelligartede opgaver og fortrolige oplysninger.
- Er serviceminded, tålmodig og hjælpsom i mødet med menighedsråd, præster og myndigheder.
- Er en dygtig referent, der mestrer det skriftlige sprog.
- Har gode IT-kundskaber.
Løn- og ansættelsesforhold som provstisekretær i henhold til gældende overenskomst mellem HK/Stat og Finansministeriet. Se aftalerne på www.folkekirkenspersonale.dk. Der forventes en indplacering i basisløngruppe 3, sats III, svarende til 421.710 kr. årligt i nutidskroner ved en fuldtidsstilling. Hertil kan forhandles tillæg efter kvalifikationer. Der ydes 15 % i pensionsbidrag.
Nyansatte provstisekretærer skal følge lovpligtigt uddannelsesprogram inden for de første 18 måneder af ansættelsen.
Der må forventes enkelte møder uden for almindelig arbejdstid. Der er 3 måneders prøvetid.
Arbejdssted er Kannikegården, Torvet 15 i Ribe.
Ansøgning med CV og referencer fremsendes senest 2. december kl. 15 til ribe.domprovsti(at)km.dk
Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til domprovst Morten Fester Thaysen på tlf. 41626246.